REGULAMIN SERWISU HOSPICJOWO.CARITAS.PL

§ 1 Informacje ogólne

  1. Caritas Diecezji Kieleckiej z siedzibą w Kielcach, ul. Jana Pawła II 3, 25-013 Kielce, KRS: 0000198087, NIP: 657-038-94-52 jest Operatorem internetowego serwisu charytatywnego umieszczonego pod domeną hospicjowo.caritas.pl, zwanego dalej Serwisem. Serwis jest prowadzony zgodnie z niniejszym Regulaminem oraz Polityką Prywatności (https://hospicjowo.caritas.pl).
  2. Serwis działa w celu realizacji i wsparcia nieodpłatnej działalności statutowej Caritas Diecezji Kieleckiej i związanych z nią innych Caritas Diecezjalnych.
  3. Przychody z tytułu darowizn otrzymywanych ze wskazaniem celu stanowią przychody z działalności statutowej Caritas Diecezji Kieleckiej.
  4. Regulamin Serwisu, zwany dalej Regulaminem określa zasady i warunki jego funkcjonowania, w tym prawa i obowiązki Użytkowników, Darczyńców, Partnerów oraz Operatora.
  5. Regulamin określa także zakres odpowiedzialności Operatora.

§ 2 Definicje

Poprzez użyte w Regulaminie sformułowania należy rozumieć odpowiednio:

  1. Cel – ogłaszana w Serwisie akcja polegająca na zbiórce środków finansowych na realizację określonego celu społecznie użytecznego, mieszczącego się w działalności statutowej Operatora, określanego
    przez Caritas Diecezji Kieleckiej lub zgłaszanego przez Partnerów
    i związanego z potrzebami placówek hospicyjnych podległych Operatorowi lub Partnerom oraz potrzebami Podopiecznych tych placówek.
  2. Darczyńca – każdy podmiot prawny, w tym osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która dokonała przynajmniej jednej wpłaty w dowolnej formie na wskazany
    w Serwisie Cel zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu. 
  3. Darowizna – darowizna w rozumieniu kodeksu cywilnego, stanowiąca kwotę pieniężną przekazaną dobrowolnie przez Darczyńcę na rzecz działalności statutowej Operatora lub Partnera, bez wskazania
    lub ze wskazaniem Celu opisanego w Serwisie, nie czyniąc jednak nikogo wierzycielem.
  4. Operator – Caritas Diecezji Kieleckiej z siedzibą w Kielcach, ul. Jana Pawła II 3, 25-013 Kielce, KRS: 0000198087, NIP: 657-038-94-52, która prowadzi Serwis. 
  5. Partner – podmiot korzystający z Serwisu na podstawie porozumienia
    z Operatorem, będący placówką hospicyjną prowadzoną przez Caritas diecezjalną na terenie Polski.
  6. Serwis Pośrednictwa Finansowego – serwisem pośrednictwa finansowego jest serwis „imoje” prowadzony przez ING Bank Śląski SA., ul. Sokolska 34, 40-086 Katowice (KRS 0000005459, NIP 6340135475), ułatwiający Darczyńcom przekazywanie Darowizn.
  7. Użytkownik – każdy podmiot prawny, w tym osoby fizyczne, osoby prawne lub jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, w tym Darczyńcy, który w jakikolwiek sposób korzysta z Serwisu. Pod pojęciem Użytkownika rozumie się także Partnera.

§ 3 Podstawowe zasady korzystania z Serwisu

  1. Wyłącznym właścicielem Serwisu jest Operator.
  2. Przed skorzystaniem z Serwisu każdy Użytkownik powinien zapoznać się z postanowieniami Regulaminu oraz Polityki Prywatności.
  3. Każdy Użytkownik korzystając z Serwisu bezwarunkowo akceptuje w całości postanowienia Regulaminu oraz Polityki Prywatności.
  4. Wykorzystanie Serwisu choćby w części, w jakimkolwiek celu bez zgody Operatora jest zabronione.
  5. Korzystanie z Serwisu nie może naruszać prawa powszechnie obowiązującego oraz postanowień Regulaminu oraz Polityki Prywatności.
  6. Korzystanie z Serwisu jest całkowicie dobrowolne i bezpłatne.

§ 4 Wymagania techniczne

  1. Każdy Użytkownik dla prawidłowego korzystania z Serwisu powinien posiadać urządzenia techniczne mające dostęp do sieci Internet, w tym przeglądarek internetowych.
  2. Użytkownicy dokonujący wpłaty na wskazane Cele poprzez Serwis pośrednictwa finansowego powinni posiadać aktywną osobistą pocztę elektroniczną (email).

§ 5 Oferta Serwisu

  1. Operator umożliwia Użytkownikom:
    a/ przekazywanie Darowizn na zdefiniowane Cele poprzez dobrowolny ich wybór, za pośrednictwem Serwisu Pośrednictwa Finansowego;
    b/ przekazywanie Darowizn na ogólne potrzeby związane  z utrzymaniem placówek hospicyjnych podległych Operatorowi lub Partnerom, dzięki umieszczaniu w Serwisie informacji o docelowym numerze konta tych placówek;
    c/ korzystanie ze wszystkich materiałów informacyjno-edukacyjnych dostępnych na Serwisie;
    d/ przesyłanie do publikacji materiałów informacyjno-edukacyjnych w ramach dostępnych na Serwisie funkcjonalności;
    e/ otrzymywanie od Operatora na adres poczty elektronicznej (email) wskazany dobrowolnie przez Użytkownika bieżących informacji o prowadzonych przez Operatora i/lub Partnerów działaniach, nowych Celach i statusie ich realizacji.
  2. Dodatkowo Operator umożliwia Partnerom:
    a/ zgłaszanie propozycji Celów;
    b/ korzystanie ze środków finansowych zebranych od Darczyńców w ramach Celu zdefiniowanego przez Partnera na jego potrzeby;
    c/ gromadzenie środków finansowych przekazanych przez Darczyńców na konta placówek hospicyjnych, udostępnione na Serwisie, podległych Partnerowi, na bieżące utrzymanie tychże placówek;
    d/ przesyłanie do publikacji w ramach funkcjonalności Serwisu materiałów informacyjno-edukacyjnych opracowanych przez Partnera.
  3. Kontakt Użytkowników z Operatorem jest możliwy poprzez pocztę elektroniczną: oraz pod numerem telefonu +48 532 757 749.

§ 6 Zasady publikacji i realizacji Celów

  1. Cele w Serwisie są ogłaszane wyłącznie przez Operatora.
  2. W przypadku propozycji Celów określonych przez Partnerów, Operator ogłasza Cele na podstawie materiałów i informacji otrzymanych od nich.
  3. Partner zgłaszając Operatorowi propozycję Celu powinien określić
    w szczególności:
    • cel i czas zbiórki będącej Celem;
    • proponowaną wartość środków pieniężnych, których zebranie jest konieczne dla realizacji Celu;
    • przekazać komplet dokumentów umożliwiających pod względem prawnym publikację Celu.
  4. Operator jest upoważniony do odmowy opublikowania w Serwisie Celu, jak również innych materiałów zaproponowanych przez Partnerów, jeśli:
    a/ propozycje Partnerów nie spełniają wymagań niniejszego Regulaminu;
    b/ propozycje Partnerów w ocenie Operatora naruszają reprezentowany przez niego system wartości chrześcijańskich;
    c/ otrzymane od Partnerów materiały do publikacji są niekompletne;
    d/ otrzymane od Partnerów materiały do publikacji nie spełniają wymagań technicznych lub ograniczenia techniczne Serwisu nie pozwalają na publikację;
    e/ otrzymane od Partnerów materiały naruszają zasady współżycia społecznego lub narażają dobre imię Operatora lub jakiejkolwiek jednostki Caritas.
  5. Użytkownicy mogą przekazywać Darowiznę zgodnie ze swoim wyborem
    a/ wpłacając kwotę na wybrany Cel za pośrednictwem Serwisu Pośrednictwa Finansowego imoje na rachunek Operatora;
    b/ wpłacając kwotę na wsparcie wybranej przez siebie placówki w ramach funkcjonalności „Wesprzyj bieżące utrzymanie wybranego hospicjum” korzystając z serwisów internetowych Partnerów.
  6. Operator informuje, iż w przypadku wpłat za pośrednictwem Serwisu Pośrednictwa Finansowego pobierana jest prowizja przez Serwis Pośrednictwa Finansowego, zgodnie z warunkami umowy zawartej między firmą imoje a Operatorem. Operator nie uzyskuje jakiegokolwiek przychodu z tytułu pobrania prowizji przez Serwis Pośrednictwa Finansowego. Wysokość prowizji wynika z umowy między firmą imoje a Operatorem i jest taka sama dla wszystkich Partnerów.
  7. Operator umieszcza w Serwisie informację o sumie Darowizn przekazanych przez Użytkowników na określony Cel.
  8. Po zakończeniu zbiórki, Operator przekazuje zebrane środki niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu 14 dni, na rachunek wskazany przez Partnera. Partner zobowiązany jest wydatkować otrzymane środki zgodnie z Celem.
  9. Po wykorzystaniu otrzymanych środków, Partner jest zobowiązany,
    we wskazanym przez Operatora terminie i na jego żądanie, przekazać Operatorowi szczegółowe rozliczenie dotyczące sposobu wydatkowania przez Partnera środków pochodzących z akcji stanowiącej Cel, a także inne informacje, których zamieszczenia w raporcie Operator zażąda.
  10. Operator wykorzysta wymienione w par 6 pkt 9 informacje do publikacji treści, które przedstawią Darczyńcom sposób wykorzystania zebranych
    w ramach Celu środków finansowych, na co Partner automatycznie wyraża zgodę.
  11. W przypadku, gdy z przyczyn niezależnych od Operatora, w trakcie trwania akcji stanie się ona bezprzedmiotowa lub nie uzyskano w określonym czasie niezbędnej kwoty, Operator przekazuje zebraną kwotę na rzecz podmiotu, który definiował Cel. Tak pozyskane środki mogą służyć jedynie na działalność placówki hospicyjnej i realizację potrzeb możliwie bliskich zbiórce. O takich zmianach Operator zobowiązuje się powiadomić Użytkowników poprzez umieszczenie odpowiedniej informacji w Serwisie.
  12. W przypadku, gdy w określonym czasie nie uzyskano kwoty zakładanej w ramach Celu, zbiórka może być ponawiana aż do uzyskania potrzebnej sumy, o ile istnieje realne prawdopodobieństwo zebrania niezbędnych funduszy.
  13. W przypadkach, gdy Partnerowi przekazano środki omyłkowo lub nieprawidłowo, Partner ma obowiązek natychmiastowego zwrotu powyższych środków.
  14. Jeśli Partner wydatkuje otrzymane środki niezgodnie z przeznaczeniem, zobowiązany jest do ich zwrotu na rachunek Operatora. Środki te będą przeznaczone na Cel wskazany przez Operatora, najbliższy Celowi, na które były pozyskiwane.
  15. Co do zasady, uzyskanie oczekiwanej kwoty zbiórki blokuje w Serwisie możliwość przekazywania kolejnych darowizn w ramach tego Celu.
  16. W przypadku, gdy darowizna wpłacona jako ostatnia spowoduje przekroczenie założonej kwoty, powstała nadwyżka przekazywana jest wraz z pozostałymi zebranymi środkami, zgodnie z intencją Darczyńcy. Nadwyżka może służyć jedynie na działalność placówki hospicyjnej i realizację potrzeb możliwie bliskich zbiórce.
  17. Wpłata darowizny nie czyni nikogo wierzycielem, w szczególności względem Operatora i jego Partnerów.
  18. W przypadku, gdy Cel ma dotyczyć udzielenia pomocy przez Operatora
    lub Partnera w ramach ich działalności, na rzecz konkretnej osoby fizycznej należy uzyskać pisemną zgodę tej osoby albo jej przedstawicieli prawnych na przetwarzanie jej danych osobowych wraz z przekazaniem informacji w zakresie przetwarzania danych osobowych, jak również zawrzeć ewentualną pisemną zgodę na przetwarzanie wizerunku w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia zbiórki przez Operatora lub Partnera wraz z przekazaniem lub udostępnieniem praw autorskich do fotografii
    w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia zbiórki, jak również akceptację treści niniejszego regulaminu.
  19. Osoby, o których mowa w par 6 pkt 18 nie mają prawa żądać przekazania środków otrzymanych przez Operatora lub Partnerów, którzy każdorazowo decydują o formie udzielenia pomocy.

§ 7 Dane osobowe i prawa autorskie

  1. Akceptując Regulamin lub korzystając z Serwisu Użytkownik wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych przez Operatora, zgodnie
    z warunkami niniejszego Regulaminu oraz zasadami określonymi w Polityce Prywatności https://hospicjowo.pl/polityka-prywatności, która stanowi jego integralną część.
  2. Administratorem danych osobowych jest Operator Serwisu, który dokonuje przetwarzania danych osobowych zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego.
  3. Operatorem Serwisu jest Caritas Diecezji Kieleckiej z siedzibą w Kielcach, Jana Pawła II 3, 25-013 Kielce, która jako administrator danych osobowych informuje, że przetwarza dane osobowe Użytkowników w postaci: pliki cookie (tzw. „ciasteczka”), zapisywanie technicznych logów
    na poziomie serwera www, informacje podane dobrowolnie
    przez użytkownika, informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP), czas nadejścia zapytania, czas wysłania odpowiedzi, nazwę stacji klienta – identyfikacja realizowana przez protokół HTTP, informacje
    o błędach jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP, adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika (referer link)
    – w przypadku gdy przejście do Serwisu nastąpiło przez odnośnik, informacje o przeglądarce, Informacje o adresie IP.
  4. Operator Serwisu wyznaczył Inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować mailowo pod adresem , telefonicznie pod numerem 41 344 52 82 w. 225, lub korespondencyjnie na adres: Caritas Diecezji Kieleckiej, Plac Najświętszej Maryi Panny 1, 25-010 Kielce .
  5. Podstawą przetwarzania danych osobowych Użytkowników przez Operatora Serwisu jest dobrowolnie zawarta umowa darowizny dokonana poprzez spełnienie świadczenia w formie wpłaty pieniężnej, jak również zgoda na postanowienia niniejszego regulaminu oraz prawnie uzasadniony interes realizowany przez Operatora Serwisu w postaci ochrony przed ewentualnymi roszczeniami.
  6. Dane osobowe Użytkowników przetwarzane są przez Operatora Serwisu w celu ewentualnego zawarcia umowy, jej wykonania, rozliczenia darowizn, sporządzania sprawozdań związanych z funkcjonowaniem Serwisu mającego charakter charytatywny, jak również w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza Pliki cookies tj. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości; utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła; informacje o niektórych zachowaniach Użytkowników podlegają logowaniu w warstwie serwerowej i są wykorzystywane wyłącznie w celu administrowania Serwisem oraz w celu zapewnienia jak najbardziej sprawnej obsługi świadczonych usług hostingowych.
  7. Dane osobowe Darczyńców lub Użytkowników mogą być udostępniane wyłącznie podmiotom upoważnionym na podstawie właściwych przepisów powszechnie obowiązującego prawa lub innym podmiotom, które współpracują z Operatorem przy funkcjonowania Serwisu wyłącznie w celu realizacji celu, o którym mowa w par. 7 pkt. 6 na podstawie umów powierzenia przetwarzania danych osobowych lub odpowiedniego upoważnienia personelu Operatora Serwisu.
  8. Operator Serwisu nie będzie przekazywał danych osobowych Darczyńców lub Użytkowników do państw trzecich bądź organizacji międzynarodowych.
  9. Dane osobowe Darczyńców będą przechowywane przez Operatora Serwisu przez 5 lat od daty zakończenia zbiórki w rozumieniu prawa podatkowego. Dane osobowe Użytkowników będą przechowywane do zakończenia okresu przedawnienia ewentualnych roszczeń Użytkowników względem Operatora Serwisu tj. przez okres 6 lat zgodnie z art. 118 kodeksu cywilnego do uzyskania poszczególnych danych przez Operatora Serwisu.
  10. Operator informuje, iż Użytkownikom przysługują:
    • prawo do żądania od administratora dostępu do ich danych osobowych;
    • prawo do sprostowania do ich danych osobowych;
    • prawo do usunięcia do ich danych osobowych;
    • prawo do ograniczenia przetwarzania do ich danych osobowych;
    • prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania ich danych osobowych;
    • prawo do przenoszenia danych ich danych osobowych;
    • prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie ich danych osobowych, jeżeli jest to jedyna podstawa przetwarzania danych osobowych;
    • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w postaci Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie jego wyłącznych kompetencji, w pozostałym zakresie do Kościelnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.
  11. Operator Serwisu informuje, iż podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże brak ich podania uniemożliwia udział Użytkowników w korzystaniu z pomocy uzyskiwanej poprzez Serwis https://hospicjowo.caritas.pl
  12. Jednocześnie Operator Serwisu informuje, że nie będzie w zakresie Użytkowników podejmować zautomatyzowanych decyzji, w tym w zakresie profilowania Twoich danych osobowych.
  13. Operator może wezwać Użytkownika do niezwłocznego usunięcia nieprawdziwych danych osobowych bądź ich aktualizacji lub ewentualnie zablokować Użytkownikowi dostęp do Serwisu.

§ 8 Odpowiedzialność

  1. Wyłączona jest odpowiedzialność kontraktowa lub deliktowa Operatora wobec Użytkowników, Partnerów lub osób trzecich za ich szkodę lub krzywdę mogących się pojawić z uwagi na:
    • problemy techniczne Serwisu lub jego aktualizacje;
    • utratę danych powstałych w wyniku siły wyższej, aktualizacji Serwisu;
    • działania Użytkowników, Partnerów lub osób trzecich sprzecznych z prawem lub z Regulaminem lub Polityką Prywatności.
  2. Wyłączona jest odpowiedzialność kontraktowa lub deliktowa Operatora za jakiekolwiek zobowiązania Partnerów, a także Użytkowników lub osób trzecich.
  3. Operator może umożliwić Użytkownikom dostęp, za pośrednictwem Serwisu, do usług świadczonych przez osoby trzecie. W takim przypadku Operator nie ponosi żadnej odpowiedzialności za działania lub zaniechania osób trzecich.
  4. Użytkownik, którego autorskie artykuły, posty, grafiki, zdjęcia i inne materiały, na jego wniosek zostaną opublikowane na Serwisie, wyraża tym samym zgodę na przeniesienie praw autorskich do tych materiałów na Operatora, bez ograniczeń czasowych i terytorialnych, na wszelkich znanych w chwili publikacji polach eksploatacji.
  5. Każdy Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za szkodę lub krzywdę powstałą na skutek korzystania z Serwisu w sposób sprzeczny z prawem powszechnie obowiązującym lub postanowieniami Regulaminu lub Polityki Prywatności, w szczególności poprzez naruszanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i pokrewnych.

§ 9 Reklamacje

  1. Użytkownik może złożyć reklamację w sprawach związanych z funkcjonowaniem Serwisu drogą elektroniczną na adres email Operatora: lub w formie pisemnej na adres siedziby Operatora.
  2. Odpowiedź na prawidłowo złożoną reklamację powinna być udzielona przez Operatora w terminie 14 dni w formie elektronicznej lub formie pisemnej na znany Operatorowi adres Użytkownika.
  3. Reklamacje w sprawach związanych z funkcjonowaniem Serwisu pośrednictwa finansowego są rozpatrywane przez Serwis pośrednictwa finansowego w oparciu o jego odrębny regulamin niezależny od Operatora.

§ 10 Zmiany w Regulaminie i rozwiązywanie sporów

  1. Operator w każdej chwili może zmienić Regulamin z zachowaniem co najmniej siedmiodniowego okresu wejścia w życie zmian.
  2. Regulamin obowiązuje od dnia jego upublicznienia na stronie internetowej Serwisu po wcześniejszej pisemnej akceptacji Dyrektora Caritas Diecezji Kieleckiej.
  3. Regulamin dostępny jest w formie elektronicznej na stronie internetowej Serwisu, a także w formie pisemnej w siedzibie Operatora.
  4. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
  5. W przypadku, gdyby którekolwiek z postanowień Regulaminu było nieważne lub bezskuteczne, nie czyni to nieważnym lub bezskutecznym pozostałej części Regulaminu.
  6.